topbella

..::sAmBuTLaH sALaMkU::...

Friday, January 13, 2012

..::Pelihara Maruahmu Wahai Muslimah::...

Tidak akan ada maaf buat kau yang bernama muslimah yang telah merosakkn image kami smua...kau dengan megah menghina aku..namun Allah maha adil...telah balik kn segala hina mu itu pada diri mu sendiri dan lebih jijik aku melihatmu...dengan mudah kau melayan smua laki..kau suka apabila dipuji oleh lelaki2 yang dekat dgn mu dengan lemah lmbut suara mu yang menggoda...maaf mmg aku sudah maafkn kau..tapi jauh dihati aku aku sangat membncimu...kerana kau telah mencalarkan image kami yang bertudng labuh..sedang kau tahu dirimu pun sama sepertiku tapi kau sanggup memusnahkan pandangan mulia orang lain terhadap muslimah yang bertudung labuh..tidak kah kau tahu bahawa kau juga telah memusnahkan kepercayaan orang lain terhadap orang sepertiku!..Kau sembunyikan dirimu yang sebenar di dalam pemakaian muslimah mu..namun kau sebenarnya telah menghancurkan maruah mu sendiri dengan sedikit godaan lelaki kpdmu..kau telah tewas dengan kata-kata manisnya…kau telah tertipu dengan lelaki itu..Ya Allah tidak pernah ku sangka kau akan melakukan seperti ini sedangkan aku sangat menghormatimu sebagai muslimah yang tinggi ilmu agama..jantungku bagai di rentas sembilu yang halus saat aku melihat kau telah hilang diri muslimah..malu aku sebagai sahabat melihatmu…mulutku terkunci mati untuk menasihatimu…dan terbang segala kepercayaan atau sikoh dan hormat pada diri mu sebagai muslimah yang dipandang tinggi…kenapa kau jadi seperti ini wahai muslimah..sanggup kau mencalarkan maruah agama..agama Allah yang maha Agung…ya Allah…aku tidak sanggup melihatmu saat ini mahupn bercakap denganmu…berubah lah wahai muslimah yang aku sayangi…berubahlah kejalan Allah..jangan kau jauhkan lagi cinta Allah untuk dirimu,..masih ada waktu utk kau kembali kepada asalmu.bernikahlah andai kau tidak dapat menahan segalanya..janganlah kau melahirkan zuriat yang tidak dihalalkan Allah...pelbagai mudharat akan berlaku padamu andai zina telah terjadi….Astagfirullahalazim….
Ya muslimah..Nabi murka keatas wanita seperti ini dan ingatlah wahai muslimah..sejengkal kakimu keluar dari rumah untuk berjumpa lelaki, telah tercatat satu dosa utk ayahmu…dan bayangkan berapa banyak dosa yang telah kau lakukan..sebanyak itu juga ayahmu menanggungnya di akhirat nanti..muslimah..kasihanilah bapamu yang melahirkanmu….tinggalkan segalanya..selamatkan ayah mu dari menjadi penghuni neraka…ayuh lah berzikir,bertahmid, bertakbir mensucikn hati kita yang mungkin ada sedikit kotoran…kembali lah ..taubatlah kepada yang pencipta agar mengampuni segala dosa-dosamu..sementara pintu gerbang taubat masih terbuka…buat renungan buat muslimah-muslimah diluar sana..wallahualam..

0 comments:

Post a Comment

...:::Kenali Diriku::...

My Photo
BiNTuN ZaLi
Kuala Kubu Bharu, selangor, Malaysia
Dilahirkan pd 25 ogos 1991 bersamaan 7 safar 1412
View my complete profile